Tržby z prodeje sladu nebo nealko nápojů PLG loni klesly o 9,5 procenta na 69,7 milionu. Tržby z prodeje piva se snížily o 0,6 procenta na 1,118 miliardy korun. Přitom výnosy na tuzemském trhu pivovarům stouply o 4,6 procenta na 926 milionů. Tržby z exportu se ale propadly téměř o pětinu na 192 milionů.
Přes mírný pokles jsou podle PLG loňské výsledky potvrzením solidní pozice skupiny na trhu. \"Ke stagnaci v celkových tržbách dochází i přes nárůst celkových objemů prodeje a zdražení, významným vlivem je pokračující přesun prodejů ze segmentu restauračních zařízení do segmentu řetězců,\" sdělila firma.
Na domácím trhu pomohlo podle PLG i horké počasí, které přineslo v letních měsících rekordní prodeje. Pokles tržeb z vývozu piva souvisel například s ukončením dodávek v kartonovém balení s nízkou marží do Polska a výrazným snížením objemu dodávek do Ruska - téměř o polovinu. Rusko postihla v souvislosti s propadem cen ropy a hospodářskými sankcemi krize.
Pivovary Lobkowicz patří mezi pět největších pivovarnických společností na českém trhu. Zahrnují sedm regionálních pivovarů, a to Protivín, Uherský Brod, Jihlava, Rychtář, Klášter, Vysoký Chlumec a Černá Hora. Většinovým vlastníkem PLG je firma Lapasan, v níž má většinový podíl čínská společnost CEFC. Právě na Čínu se chtějí letos Pivovary Lobkowicz soustředit v rámci rozvoje nových trhů.