Podle Vymyslického se čísla o tržbách liší u každé konkrétní optiky. \"Pokud dobře pracuje se značkou a má dobrý interiér, zákazník si dokáže za dobrou službou dojet. Samozřejmě velká města koncentrují poptávku, ale jsou i malá sídla, kde to funguje velice dobře,\" uvedl Vymyslický
Očních optik je v ČR kolem 1600 a trh je tak velice dobře pokrytý. Přibývá ale lidí, kteří by měli brýle nosit. Odborníci tvrdí, že na první přezkoušení svého zraku by měl za odborníkem dorazit každý čtyřicátník.
Tím, jak se zvyšuje délka dožití a stárne populace, bude růst i počet lidí s brýlemi. Nyní podle Vymyslického brýle potřebuje zhruba polovina populace a v roce 2020 to bude 60 procent lidí. Na to už trh reaguje. Situaci ještě více podporuje takzvaný vizuální stres, tedy používání elektroniky, například počítačů a mobilních telefonů. Oči si pak potřebují odpočinout a zrelaxovat, mimo jiné díky brýlím.
Podle Vymyslického obor reaguje na obecnou ekonomickou situaci země se zpožděním asi tři čtvrtě až jednoho roku. \"Nejdřív musí růst platy, až pak mohou přijít něco nakoupit. Jsme sekundární až terciární sféra,\" uvedl.
V posledních letech také lidé často kupují kontaktní čočky i brýle prostřednictvím internetu, v drogeriích nebo dokonce u benzinových pump. Řada těchto lidí ale nakonec stejně skončí u optika, protože většina populace s oční vadou má například různé dioptrie na levém a pravém oku. Internet a drogerie posilují jen u nižšího nenáročného segmentu. \"Jde o jednoduché nekomplikované zakázky bez možnosti větší individualizace a specifikace,\" dodal Vymyslický.