SAIC Motor má nyní společný podnik s automobilkou Volkswagen, který funguje od poloviny 80. let minulého století a spadá pod něj zejména výroba vozidel Volkswagen a Škoda. SAIC Motor Corporation má ve společném podniku podíl 50 procent, Volkswagen 40 procent a zbylý desetiprocentní podíl připadá na Volkswagen (China) Invest.
V chystaném memorandu se podle důvěryhodných zdrojů hovoří o zájmu mladoboleslavské automobilky do společného podniku SAIC Volkswagen podílově vstoupit. Je to i poměrně pravděpodobné, přestože takový krok vyžaduje dodatečné schválení čínských úřadů. Škoda Auto nechtěla tyto informace komentovat.
Pro Škodu Auto je v současnosti Čína trhem číslo jedna. Nikde jinde neprodá firma víc vozidel, přičemž loni se tento počet přiblížil třísettisícové hranici. V dalších letech by důležitost tohoto trhu měla citelně vzrůst a česká automobilka tomu chce ještě více uzpůsobit vlastní modelovou řadu. Čínští zákazníci mají specifické požadavky a Škoda Auto například vyrábí v Číně model Yeti ve dvou verzích, když prodloužená verze se nikde jinde neprodává.