iDnes: Čínská CEFC kupuje podíl prodejce dovolených Invia.cz

22.03.2016 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 22. března (ČTK) - Čínská společnost CEFC vstupuje do největšího internetového prodejce dovolených v Česku Invia.cz. Od investiční skupiny Rockaway Capital koupí 50 až 90 procent. Informuje o tom server iDnes.cz. Deníku Mladá fronta Dnes (MfD) obchod oficiálně oznámila výkonná viceprezidentka CEFC Marcela Hrdá. Společnost Rockaway Capital přitom koupila prodejce zájezdů teprve před měsícem. CEFC už drží například akcie v letecké společnosti Travel Service a finanční skupině J&T Finance Group.

\"Budeme žádat antimonopolní úřad o schválení a předpokládáme, že CEFC v cestovní on-line agentuře Invia ovládne 50 až 90 procent akcií,\" uvedla Hrdá. Procenta se údajně budou odvíjet od finančních a časových možností skupiny Rockaway podíl dorovnat. Zatím to podle Hrdé vypadá, že obě skupiny budou v Invii.cz držet po 50 procentech. Serveru to potvrdila i mluvčí skupiny Rockaway Capital Michaela Papežová. \"Potvrzujeme, že Rockaway bude mít řídící roli a vzájemné partnerství se skupinou CEFC budeme směřovat na rozložení 50 na 50,\" uvedla Papežová.

Vstup čínské společnosti do Invie.cz podle Hrdé zapadá do komplexní investiční strategie skupiny v cestovním ruchu v Evropě. \"Prahu s Čínou propojí tři pravidelné letecké linky. A my zde čínské turisty budeme umět ubytovat, máme v Praze hotel, pomocí Travel Service je rozvést dál po Evropě a Invia to celé prováže. Už nyní pro ni hledáme obchodní partnery v Číně. Navíc máme zájem o další hotely nejen v České republice,\" naznačila Hrdá.

Čínská investiční skupina CEFC Europe za posledních deset měsíců investovala v ČR 20 miliard korun, většinou do koupi podílů v tuzemských firmách. Nyní má připraveny nové projekty za dalších zhruba 20 miliard. Některé z nich budou představeny koncem března během návštěvy čínského prezidenta Si Ťin-pchinga v Praze.

Největší internetový prodejce dovolených v Česku Invia.cz předloni zvýšil meziročně obrat o 34 procent na 3,4 miliardy korun. Cestovní agentura prodala 260.000 zájezdů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK