Vozidlo by mělo být opravené do 23 měsíců od podpisu smlouvy, uvedl Joklík. Oprava je časově náročná zejména proto, že česká pendolina patří k předchozí generací strojů, které italská strojírna už řadu let nevyrábí. Budou se tak muset znovu vyrobit některé náhradní díly, které se již v pendolinech třetí generace nevyužívají, doplnil mluvčí.
Největší opravy čekají řídicí vůz soupravy, který bude muset být z velké části postaven znovu. \"Bude vyrobena kompletně nová skříň vozu a její lak, stejně jako bude instalována kompletně nová veškerá kabeláž, rozvody tlakového vzduchu, nově bude postaven interiér, některé rozvaděče a celá kabina strojvedoucího včetně řídicího pultu a příslušné techniky,\" uvedl Joklík. Z původního vozidla tak zůstane podvozek a systém naklápění.
Při střetu pendolina s kamionem na přejezdu ve Studénce loni 22. července zemřeli tři lidé, dvě desítky dalších včetně strojvedoucího vlaku utrpěly zranění. Původní odhad škody na předním vozu rychlovlaku, který poničily hlavně ocelové plechy převážené na kamionu, činil 150 milionů korun. Řidič kamionu Slawomir Wojciech Sondaj byl za obecné ohrožení způsobené z nedbalosti odsouzen k 8,5 roku vězení.
Pendolina dodávala Českým drahám od roku 2003 italská společnost Fiat Ferroviaria, která nyní patří mezinárodnímu koncernu Alstom. Běžný provoz zahájily rychlovlaky v Česku v listopadu 2005. Dopravce za pendolina podle médií zaplatil 4,4 miliardy korun, poslední splátku poslal koncem roku 2014.