Pokud se nikdo z neúspěšných uchazečů proti rozhodnutí neodvolá, mohlo by se začít stavět ve třetím čtvrtletí, uvedl dále. Úsek mezi Ševětínem a Borkem má na rozdíl od jiných dopravních staveb vyřešený problém s platností řízení dopadu stavby na životní prostředí (proces EIA). Unijní stanovisko potvrzující platnost posudku EIA pro tuto stavbu dostalo ŘSD podle Studeckého v předchozích dnech.
D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. O potřebě této komunikace se mluví téměř tři desítky let. Zatím je v provozu pouze 40 kilometrů mezi Veselím nad Lužnicí a Meznem na Benešovsku. Ministr dopravy Dan Ťok loni uvedl, že zprůjezdnění celé D3 je naplánované do roku 2025.
Problémy s posudky na životní prostředí, které EU nechce uznávat, má v Česku 98 dopravních staveb za zhruba 130 miliard korun. Jde o staré posudky vzniklé podle zákona z roku 1992, tedy před vstupem Česka do EU. Opakováním celého schvalovacího procesu hrozí u těchto staveb až několikaleté zdržení.