Poptávka po blokování on-line reklamy narůstá, což odráží zvýšené nároky na rychlost stahování i touhu uživatelů po větším soukromí a menším obtěžování na síti. Tento trend ale ohrožuje podstatnou část internetového sektoru v čele s globální sociální sítí Facebook a včetně řady médií; tyto firmy nabízejí své služby vesměs bezplatně a jsou závislé na příjmech z reklam.
Microsoft agentuře Reuters zatím zprávu webu nekomentoval. Norská firma Opera na počátku března jako první z významných světových dodavatelů prohlížečů sdělila, že uvede na trh novou verzi svého internetového prohlížeče, která bude mít schopnost blokovat on-line reklamu. Nový produkt je zatím určen pro vývojáře a nadšence do technologických novinek, později ale přijde na trh verze pro běžné uživatele počítačů i mobilních telefonů.
Letošní studie firem PageFair a Adobe odhadla, že nástroje k blokování reklamy na internetu znamenaly ztrátu reklamních příjmů v částce 21,8 miliardy dolarů (517 miliard Kč). Letos by se tato ztráta měla zvýšit na 41,4 miliardy dolarů, což by představovalo téměř 30 procent z celkového objemu těchto reklamních příjmů.
Kontroverzi vyvolalo nedávné oznámení české telekomunikační společnosti O2, že uvažuje o nabídce blokování on-line reklamy. Část významných zpravodajských a zábavních webů pohrozila, že v tom případě jsou připraveny odstřihnout zákazníky tohoto operátora od svého obsahu.