\"Vlaky na Slovensko již nepojedou odklonem přes Havířov a osobní vlaky pojednou od pátku opět podle platného jízdního řádu,\" uvedla Šubová.
Vlaky se vrátí k jízdním řádům platným od loňského prosince. Jediná změna oproti nim se bude nadále týkat tří vlaků mezi Prahou a Varšavou. \"Spoje EC 112 a EC 113 pojedou z provozních důvodů nadále mimo Bohumín, cestující můžou přestoupit na ostravském hlavním nádraží,\" uvedla Šubová. Spoj EC 113 vyjíždí v 06:24 z Prahy a spoj EC 112 ve 13:38 z Varšavy. Kromě toho ještě vlak EC 117, který vyjíždí z Prahy ve 14:24 a už pojede přes Bohumín, nepoveze přímé vozy do Žiliny.
\"V pátek 8. dubna by řízení stanice mělo být napojeno na provizorní ovládání z kontejnerového dispečinku. Od této doby by měla být k dispozici všechna nástupiště a cestující by neměli poznat rozdíl v kvalitě cestovaní,\" uvedl Illiáš. Uvést nádraží do stavu jako před požárem se ale podle něj pravděpodobně nepodaří dříve než na konci letošního roku.
\"V současnosti probíhá nezbytné zacvičení zaměstnanců a zkušební provoz pro zajištění stabilního provozu,\" uvedla Šubová. ČD do jednoho z nejvýznamnějších železničních uzlů vrátí i technologické činnosti, jako je výměna lokomotiv, spojování či posun souprav.
Illiáš uvedl, že s vjezdem do depa by dráhy neměly mít žádné problémy či omezení. \"Samozřejmě je ovládání příslušných výhybek méně komfortní, protože se musí ovládat ručně, ale v tomto případě se jedná o naše zaměstnance. Těm jsme přímo na místě zřídili provizorní pracovní zázemí,\" doplnil Illiaš.
Tento týden už v Bohumíně začala fungovat signalizace na přejezdech, kterou požár rovněž vyřadil z činnosti. Škoda způsobená požárem se zatím odhaduje až na 200 milionů korun. Hořely rozvaděče, rozvody a zabezpečovací zařízení. Policie případ vyšetřuje jako obecné ohrožení z nedbalosti.