Trať na letiště možná povede přes Prahu 6 tunelem

06.04.2016 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 6. dubna (ČTK) - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) prověří možnost vést modernizované železniční spojení mezi Dejvicemi a Veleslavínem v podzemí. Variantu dvou ražených tunelů pro každou kolej, bude ale ještě nutné důkladně posoudit, zatím jde jen o teoretickou možnost. ČTK to dnes řekl mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Správa železnic modernizaci tratě na Kladno s odbočkou na pražské letiště původně plánovala v uvedeném úseku vést po povrchu, proti zvýšení kapacity stávající tratě na povrchu se ale dlouhodobě staví radnice Prahy 6.

Úřad městské části dnes v tiskové zprávě oznámil přípravu na budování tratě v tiskové zprávě jako hotovou věc. \"Investor, kterým je Správa železniční dopravní cesty, se po sérii jednání rozhodl vyjít vstříc požadavku Prahy 6 a představil aktuální studii proveditelnosti plně podzemní varianty,\" uvedl ve zprávě mluvčí městské části Martin Churavý.

Podle Ptačinského je ale na místě zatím spíše opatrný optimismus. K realizaci podpovrchové varianty bude potřeba provést řadu průzkumů a získat povolení. Nutný bude například geologický posudek, zda je možné v uvedené trase dolovat. Zatím rovněž schází územní rozhodnutí a ekonomické zhodnocení projektu.

Aktuálně preferovaná trasa, kterou loni v létě schválilo ministerstvo dopravy, by měla vést po povrchu z Masarykova nádraží přes Negrelliho viadukt do Stromovky a dál tunelem do Dejvic. Mezi Dejvicemi a Veleslavínem by trať měla vést po povrchu nebo v takzvaném zářezu a poté pokračovat dále do Kladna s odbočkou na letiště na Dlouhé míli v Praze 6.

Současná jednokolejná trať by se měla v celém úseku elektrifikovat a rozšířit o jednu kolej. Modernizace by pak podle odhadu měla vyjít na téměř 20 miliard korun. Přesunutí trati na území Prahy 6 do vyhloubeného tunelu by výstavbu prodražilo o 3,5 miliardy korun, uvedl dříve ministr dopravy Dan Ťok.

O kolik se může projekt zdražit využitím jiné technologie ražení, která se používá například při stavbě metra, není možné podle Ptačinského v současné fázi příprav uvést. Podle radnice je ale tato metoda ekonomicky výhodná a šetrná k životnímu prostředí. Výhodou je i to, že v tělese nynější takzvané buštěhradské dráhy by místo nynější trati mohla vzniknout cyklostezka, doplnil zástupce starosty zodpovědný za dopravu a rozvoj Martin Polach.

cfr rot

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK