Tržby za nepotravinářské zboží vzrostly proti loňskému únoru o 9,6 procenta, za pohonné hmoty o osm procent a za potraviny o 7,3 procenta. Ve srovnání s lednem tržby bez aut očištěné o sezonní vlivy klesly o půl procenta.
Prodej zboží přes internet nebo prostřednictvím zásilkové služby se meziročně zvýšil o 19,7 procenta. Za oděvy a obuv lidé utratili o 12,7 procenta více než před rokem. Tržby za výrobky pro domácnost rostly o 12 procent, za farmaceutické, zdravotnické a kosmetické zboží o sedm procent a za výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 5,6 procenta. Pokračoval také růst prodeje ve specializovaných i nespecializovaných prodejnách.
Menší zájem naopak zaznamenaly prodejny počítačového a komunikačního zařízení, v nichž tržby klesly o 0,8 procenta.
Tržby za prodej a opravy motorových vozidel se v únoru zvýšily meziročně o 14,6 procenta. Za prodej aut včetně náhradních dílů lidé utratili o 15,3 procenta víc, za opravy tržby stouply o 11,5 procenta.
mtj mal