\"Městské části budou mít nyní do konce dubna možnost návrhy připomínkovat, v květnu by měla být hotova finální verze tak, aby se s ní lidé mohli od června začít seznamovat,\" řekl Dolínek.
První varianta změn je označena jako modrá. V ní je nižší počet změn než v druhém, oranžovém návrhu. Podle první varianty se má počet linek zvýšit z dnešních 21 na 25 a změny tras se mají dotknout desítky linek. Nově má například propojit linka 6 I. P. Pavlova a Strašnice, linka číslo 16 jet z Barrandova na Jarov a Nádraží Vysočany a Holešovice by nově propojila linka 14.
Oranžový návrh počítá s provozem 25 linek, změna trasy by se ale týkala 13 ze současných, vzniklo by pět nových a jedna současná by byla zcela zrušena. Také tato změna počítá s vedením tras zmíněných v modré variantě. V oranžové by pak byla kupříkladu zrušena linka 20 a ze Sídliště Barrandov by nejezdila tramvaj číslo 14 na Václavské náměstí.
Ke modré a oranžové variantě Ropid vypracoval ještě třetí, tzv. vídeňský model, který by snížil počet linek o čtyři na 17. Tuto variantu sice předloží radnicím, avšak zavádět ji neplánuje. \"Jedná se jen o doplňkový návrh, který ukážeme radnicím, obsahuje totiž některé jejich návrhy změn, tak aby viděly, že jsme se jimi zabývali,\" řekl Tomčík.
Další razantní změny ve vedení tramvajových linek by podle Dolínka neměly v dalších deseti letech přijít. Drobné úpravy se ale dělat mohou.
Praha naposledy udělala revoluční změny v roce 2012, kdy změnila trasy většiny tramvajových i autobusových linek. Současné návrhy počítají s částečným návratem před tyto změny - je v nich uveden například návrat linky 12 z Letné na nábřeží nebo obnovení linky 19.
Souběžně se změnami tramvají chystá Ropid změny u autobusů. Měly by být hotové do prázdnin. \"Změny ve vedení autobusů nebudou nijak revoluční, jedná se spíše o drobné doladění v některých lokalitách, třeba v Letňanech,\" řekl zástupce ředitele Ropid Martin Šubrt.