\"Příčinu pokračujícího růstu dovozu ojetin ze zahraničí vidíme především ve snaze českých zákazníků vyhnout se českým stočeným vozům. Neuvědomují si však, že problém stáčení existuje všude a není českým specifikem. Naopak převoz vozidla přes hranice je pro podvodníky dobrou příležitostí řadu věcí na autě ´vylepšit,\" uvedl ředitel Cebie Martin Pajer.
Již několik let se podíl aut se stočeným tachometrem pohybuje kolem 40 procent, u dovážených aut je ale pravděpodobnost stočení o 50 procent vyšší než u tuzemských ojetin. Průměrný stav počtu najetých km se ale letos zvýšil na 152.000 km. Průměrná cena pak byla 203.800 Kč.
Podíl dovážených ojetin je stále minoritní a se 70procentním podílem letos stále převažuje prodej ojetých vozidel českého původu. Nicméně vlivem růstu zájmu českých motoristů o dovážené ojetiny se podíl českých ojetin od počátku roku 2015 snížil.
Podle údajů skupiny autobazarů AAA Auto trh ojetin na jaře ožívá. V březnu prodejci inzerovali 99.000 ojetých aut, což je o 15.000 více než v únoru. Průměrná cena v inzerátech se zvýšila o 23.000 na 177.000 korun. Průměrné stáří ojetin v nabídce bylo 9,3 roku.
Mezi nejvíce inzerované značky ojetých vozů v uplynulém měsíci patřila tradičně tuzemská Škoda, následovaná VW a Fordem, což se shoduje i nejčastěji nakupovanými vozy. Nejprodávanějšími ojetými vozy byly s velkým náskokem Škoda Octavia a Fabia. Na přední příčky se proti stejnému období loňského roku dostal VW Passat a výrazně posílil i zájem o Škodu Superb.