Investiční skupina FPD Group vstoupila do vinařství Neoklas

18.04.2016 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brno 18. dubna (ČTK) - Investiční skupina FPD Group majetkově vstoupila do vinařské společnosti Neoklas ze Šardic na Hodonínsku. Ta ve velkopavlovické vinařské oblasti hospodaří na 345 hektarech vinic. Do skupiny FPD patří i Vinařství Mutěnice. Obrat skupiny se letos přiblíží až k miliardě korun, uvedla FPD Group dnes v tiskové zprávě. Výše akvizice byla v řádu stovek milionů korun. Dosud Neoklas podle obchodního rejstříku vlastnilo stoprocentně FK Šardice. Nově bude FPD Group patřit k nejsilnějším vinařským společnostem v Česku.

Skupina bude prodávat vína pod značkami Vinařství Mutěnice, Vinný sklep Sovín a Augustiniánské sklepy. Plánuje také nákup dalších stovek hektarů vinic, případně vinařských závodů. Cílem finanční skupiny je v horizontu několika let rozšířit rozlohu vinic až na 1000 hektarů. \"S několika vlastníky vinic již aktivně jednáme o podmínkách,\" dodal Šupa. Skupina nedávno navíc oznámila, že Vinařství Mutěnice bude ročně dodávat zhruba dva miliony lahví vína do všech 2800 supermarketů a hypermarketů TESCO v zemích střední Evropy. Vyhrálo výběrové řízení.

\"Doposud jsme se soustředili na import a stáčení kvalitních vín za příznivé ceny. S akvizicí Neoklasu rozšiřujeme zásadním způsobem naše produktové portfolio o vína moravského původu. Činíme tak zejména s ohledem na raketově rostoucí spotřebu právě moravského vína,\" uvedl Tomáš Šupa z FPD Group.

Jedničkou na domácím vinařském trhu stále zůstává skupina Bohemia Sekt s tržbami kolem 1,6 miliardy korun. Firma loni prodala téměř 28 milionů lahví vín. K dalším velkým pěstitelům, kteří mají i stovky hektarů vinic, patří například Zámecké vinařství Bzenec nebo Znovín Znojmo.

Nový vlastník chce do rozvoje Neoklasu i dalších značek investovat další stovky milionů korun. Důvodem je neuspokojená poptávka na tuzemském trhu. Z průměrné roční spotřeby 20 litrů vína na osobu je na území České republiky vyprodukována zhruba třetina.

\"V tom vidíme největší potenciál. Chceme pro tuzemský trh produkovat výborné víno za přijatelné ceny. Zároveň máme jasnou ambici víno z moravských hroznů pod přívlastkovými značkami vyvážet i do zahraničí,\" uvedl Václav Rusnok, provozní ředitel Neoklasu i Vinařství Mutěnice.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK