Produkce stoupla v Hyundai a v TPCA, naopak ve Škodě Auto o tři procenta klesla. Škoda Auto měla podíl na celkové produkci 55,8 procenta, nošovická Hyundai 26 procent a TPCA ze středočeského Kolína 18,2 procenta.
\"Tempo růstu výroby motorových vozidel v ČR v prvním čtvrtletí plně potvrzuje naše prognózy, které předpokládají celkové meziroční zvýšení o zhruba pět procent. S ohledem na strukturu tuzemské automobilové výroby bude tento růst dosahován ve zcela dominantním měřítku v oblasti výroby osobních a lehkých užitkových vozidel. Rostoucí zákaznická poptávka zejména po značkách Škoda a Hyundai povede jednak k další akceleraci tempa růstu výroby osobních vozidel ve druhém čtvrtletí a také ke zvýšení podílu uvedených značek na úkor TPCA,\" komentoval výsledky Petr Kymlička z auditorské a poradenské sítě BDO.
Za 1. čtvrtletí bylo v ČR vyrobeno 989 autobusů, což oproti stejnému období roku 2015 představuje pokles výroby o jedno procento. Iveco se na produkci podílelo 90 procenty a SOR necelou jednou desetinou. Iveco zaznamenalo růst, zatímco SOR Libchavy vyrobil o polovinu méně autobusů než v loňském prvním čtvrtletí. V kategorii nákladních aut jediný výrobce Tatra Trucks zvýšil produkci o 14 procent na 229 vozů.
Jediný výrobce v kategorii motocyklů, týnecká Jawa Moto, zaznamenal růst o 96 procent na 674 strojů.
jsa mal