"V roce 2015 jsme výrazně snížili ztrátu. Bance se dařilo proto, že nám kontinuálně narůstalo klientské a úvěrové portfolio, včetně objemu refinancovaných úvěrů," řekl ČTK ředitel Zuno Bank ČR Peter Lakata. Objem nových úvěrů dosáhl v ČR téměř 540 milionů Kč, z čehož přibližně 30 procent tvoří refinancované úvěry.
Zuno má 280.000 klientů v Česku a na Slovensku. Strategie banky je zaměřená především na klienty, kteří chtějí řídit své finance online. Letošním cílem Zuno je, aby lidé ještě více využívali refinancování úvěrů a mobilní a internetové bankovnictví.
"Důraz klademe na využívání nových aplikací pro správu kreditních karet nebo cestovního pojištění. S ohledem na rostoucí poptávku po osobním kontaktu u komplexnějších produktů Zuno jsme ve spolupráci se společností Chytrý Honza otevřeli sedm nových kontaktních míst, čtyři další právě připravujeme. Do konce roku plánujeme otevřít další," uvedl Lakata.
Rok 2016 bude pro banku důležitý z pohledu změny vlastnictví a jejího následného směřování. Mateřská skupina Raiffeisen Bank International (RBI) momentálně jedná s potencionálními zájemci o koupi Zuno. Původní zájemce, Lucemburská skupina ABH Holding, od koupě odstoupila v březnu. Důvod odstoupení nesouvisel se Zuno, podotkl Lakata.
Zuno je držitelem bankovní licence udělené Rakouským úřadem pro dohled nad finančním trhem a zatím působí jako dceřiná společnost RBI. Vklady zůstávají chráněné podle rakouského zákona o ochraně vkladů.
Zuno zahájila činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 ČR. Celkové vklady na obou trzích činí zhruba 21 miliard Kč a poskytnuté úvěry dvě miliardy Kč.
Také další nové menší banky začaly na tuzemském trhu fungovat v průběhu roku 2011. Vedle Zuno to byla Air Bank, která vstoupila na český trh v listopadu 2011, a Equa Bank, jež vznikla v červnu 2011 z Banco Popolare. Lákají klienty především na vedení účtu zdarma, lepší služby, transparentnost a výhodné úročení spořicích účtů.