Ziskovými segmenty České pošty jsou například poštovní poukázky, spolupráce s aliančními partnery a výplata starobních důchodů. Podnik podle Elkána loni ušetřil desítky milionů korun v režijních nákladech, v oblasti IT a vlivem příznivých cen také na spotřebě pohonných hmot a v oblasti energií.
\"Novela poštovního zákona napravila do té doby nespravedlivý stav, kdy Česká pošta vykonávala základní služby objednané státem bez toho, aby za ně dostala zaplaceno. Mohli jsme tak začít investovat do oblastí, ve kterých to bylo dlouhodobě nejvíce potřeba. Po sedmi letech jsme mohli zvýšit tarifní mzdy, investovat do poboček nebo do výměny počítačů, tiskáren a dalšího zařízení,\" uvedl Elkán.
Výše kompenzace za poskytování základních služeb na celém území ČR musí být nejdříve ověřena Českým telekomunikačním úřadem. Česká pošta má povinnost v souladu s účetní a daňovou legislativou kompenzaci promítnout do výsledků za rok 2015.
Státní podnik Česká pošta provozuje kolem 3200 poboček a zaměstnává přes 30.000 lidí. Ročně investuje zhruba miliardu korun.