Výnosy v segmentu pevných linek klesly o 2,2 procenta na 2,83 miliardy Kč a výnosy mobilního segmentu zaznamenaly pokles o 1,4 procenta na 4,64 miliardy Kč. Provozní zisk EBITDA vzrostl v prvním čtvrtletí meziročně o pět procent na 2,5 miliardy Kč.
Svou pozici společnost posílila v segmentu digitální televize O2 TV, mobilních dat a na Slovensku. Do budoucna plánuje O2 investovat do dalších rozvojových aktivit. \"Novými aktivitami tak budeme kompenzovat negativní vliv evropské regulace roamingu a dlouhodobě neudržitelné cenové trendy v korporátním segmentu,\" uvedl generální ředitel Tomáš Budník.
Počet zákazníků v mobilní síti se firmě snížil o 2,5 procenta na 4,89 milionu, z toho tarifní zákazníci tvořili 3,27 milionu. Průměrný měsíční výnos na klienta se zvýšil o čtyři koruny na 284 korun. Datový provoz se zvýšil o 56 procent a počet zákazníků, kteří využívají internet v mobilu, vzrostl o 14 procent na 1,59 milionu.
V pevné síti se zvýšil počet klientů O2 TV o devět procent na 206.000. Počet internetových přípojek xDSL poklesl o jedno procento na 790.000 a počet hlasových linek se snížil o 11 procent na 803.000.
\"Výnosy z O2 TV vzrostly v březnu meziročně téměř o 80 procent. To nám vytváří prostor pro další investice do nákupu sportovního obsahu. Stále platí, že rok 2016 pro nás zůstává rokem zvýšených investic do oblastí, které ponesou růst v dalších letech. Budeme pokračovat v transformaci IT s cílem uvádět rychleji na trh nové služby. Na Slovensku budeme pokračovat v investicích souvisejících se vstupem na fixních trh a do výstavby mobilní LTE sítě,\" dodal finanční ředitel O2 Tomáš Kouřil.
Celkové výnosy dceřiného mobilního operátora na Slovensku dosáhly 1,61 miliardy Kč, což představuje meziroční nárůst o 0,3 procenta. Výnosy denominované v eurech vzrostly o 2,5 procenta.
Majoritním vlastníkem O2 je investiční skupina PPF s podílem kolem 84 procent.