Čedok kvůli zdražení hotelů ve Středomoří zvyšuje ceny zájezdů

26.04.2016 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 26. dubna (ČTK) - Hotely v řadě evropských destinací u Středozemního moře začínají kvůli naplněnosti kapacit výrazně zdražovat, cestovní kancelář Čedok tak od 1. května zvýší ceny letních zájezdů v některých termínech v průměru o čtyři procenta. V rozhovoru s ČTK to řekl generální ředitel společnosti Radek Drechsler. Celý trh se zájezdy v ČR letos kvůli obavám z bezpečnosti a uprchlické krizi podle něj klesne minimálně o deset procent.

Hoteliéři v řadě středomořských destinací podle něj využívají velkého nárůstu poptávky ze západní Evropy a zvyšují ceny. \"My jsme nuceni si u dokupovaných kapacit připlatit. Od 1. května budeme zdražovat některé produkty ve vybraných termínech, nezbývá nám nic jiného,\" uvedl Drechsler. Zdražení letních zájezdů podle něj není plošné a týká se zemí, kde je poptávka nejvyšší jako je Bulharsko, Španělsko a některé řecké ostrovy.

Hotely v nejoblíbenějších turistických destinacích například v Bulharsku nebo na řeckém Korfu již hlásí 80ti procentní vyprodanost. \"Situace v některých destinacích už je kritická. Obzvlášť Španělsko, Kanárské ostrovy, ty úplně praskají ve švech,\" řekl šéf Čedoku. Největší nárůst poptávky registruje Čedok u Bulharska, a to v řádu desítek procent.

Současná politická a bezpečnostní situace podle něj nejvíce ovlivňuje prodeje zájezdů do Turecka, které meziročně klesly o 70 procent. Země tak bude letos dominovat nabídce last minute zájezdů, předpokládá se pokles cen až o 30 procent. \"Díky tomu, že ruské CK vyklidily v Turecku pozice, budou k dispozici zájezdy i do luxusních pětihvězdičkových hotelů, které vloni exkluzivně pracovaly jen s ruskou klientelou. A budou samozřejmě za velmi dobré peníze,\" uvedl Drechsler.

Čedok očekává za loňský rok další ztrátu a pokles tržeb. Důvodem horšího hospodaření byla jednak investice do nového rezervačního systému a ztráta ze zajištění ceny paliva v řádu desítek milionů korun. Rovněž také horší vývoj loňské letní sezóny, kterou ovlivnila především uprchlická a ekonomická krize v Řecku. Letos by již hospodaření cestovní kanceláře mělo skončit v zisku. \"Tato sezóna se pro nás zatím vyvíjí výrazně lépe než loňská a já věřím, že bude pro nás úspěšná,\" řekl ředitel Čedoku.

Firma od loňského podzimu zavádí nový franšízový systém prodeje Čedok Partner. \"Některé pobočky, které jsme předtím provozovali jako naše vlastní, převádíme na partnery. Do budoucna chceme mít jenom základní síť poboček a zamřujeme se na rozšíření naší partnerské sítě,\" dodal. Zlepšení hospodaření má přinést právě nový rezervační systém. Od roku 2014 probíhající restrukturalizace společnosti, která je již druhý rok v červených číslech, by měla skončit na konci letošního roku a přinese v provozu úsporu v desítkách miliónů korun a celkové zefektivnění.

Čedok patří s tržbami 2,5 miliardy korun v roce 2014 mezi největší tuzemské cestovní kanceláře. Předloni dosáhla ztráta společnosti téměř sedm milionů korun. Čedok je nejstarší tuzemskou cestovní kanceláří, na českém trhu působí od roku 1920. Nyní ji vlastní americká Odien Group.

Tomáš Medek mal

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK