Předseda správní rady a generální ředitel automobilky Osamu Masuko již podle deníku Jomiuri o svém záměru rezignovat informoval některé obchodní partnery. List Mainiči uvedl, že odstoupit z funkce se rozhodl rovněž prezident a provozní ředitel podniku Tecuró Aikawa.
Automobilka minulý týden přiznala, že její zaměstnanci manipulovali u některých modelů s testy spotřeby paliva. V úterý pak oznámila, že metody testování spotřeby odporující japonským předpisům používala již od roku 1991. Dodala, že k vyšetření celé záležitosti se rozhodla vytvořit zvláštní komisi, která by měla během tří měsíců předložit zprávu. Podle médií se očekává, že Masuko a Aikawa rezignují po zveřejnění této zprávy.
O skandál se již minulý týden začaly zajímat úřady ve Spojených státech. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v noci na dnešek oznámila, že nařídila automobilce Mitsubishi, aby poskytla dodatečné informací o vozech prodávaných v USA a provedla u nich nové testy. Mitsubishi loni v USA prodala zhruba 95.000 vozů, její podíl na tamním trhu tak činil 0,5 procenta, píše agentura Reuters.
Skandál Mitsubishi přišel v době, kdy je automobilový průmysl pod drobnohledem úřadů kvůli emisní aféře německé automobilky Volkswagen. Ta loni přiznala, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se tato aféra týká zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.