Nyní ProSpánek vedle Česka působí na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku kde má dohromady více než 30 prodejních center. \"V expanzi hodláme výrazně pokročit a během nejbližších šesti let vybudovat rozsáhlou síť 250 spánkových studií ve střední Evropě s ročním obratem čtyři miliardy korun,\" uvedl Machala.
Další fáze připravované expanze budou směřovat do Chorvatska, Slovinska, Černé Hory a Bosny a Hercegoviny a posléze do Bulharska a Rumunska. Celková investice by měla dosáhnout půl miliardy korun. Velkou část bude společnost financovat z vlastních zdrojů.
\"Rozvoji sítě vlastních prodejen se intenzivně věnujeme třetím rokem. Inspirujeme se a know-how získáváme od spřátelených sítí, které s obdobným konceptem úspěšně fungují například v Itálii, Švédsku nebo Izraeli,\" řekl šéf společnosti Machala.
Nové prodejny mají většinou prodejní plochu kolem 400 m2, ve velkým městech větší. Podíl e-shopu na celkovém obratu pohybuje kolem deseti procent. Základem byznysu firmy ale nadále zůstávají kamenné prodejny. \"Výběr věci jako matrace či lůžka je velmi osobní, řekl bych až pocitová záležitost. Každému vyhovuje něco trochu jiného. Třeba právě matraci a v ideálním případě i rošt si musíte před nákupem vyzkoušet,\" dodal Machala. Společnost plánuje také další rozšiřování velikosti sortimentu.
Společnost ProSpánek SE na českém trhu působí od roku 1990, je součástí koncernu Machala Group, který loni vykázal obrat téměř půl miliardy korun. Vlastní výroba se orientuje na produkci lůžkovin, polštářů a ložních souprav.