\"Bez výluk a prohrané arbitráže by skončil segment osobní dopravy nad plánem a přiblížil by se vyrovnanému hospodaření,\" uvedl předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek. Náklady na zavedení náhradní autobusové dopravy a další výdaje spojené s výlukami se podle něho během loňského roku vyšplhaly na půl miliardy korun. Zhruba dvojnásobek pak České dráhy musely vyplatit na základě prohraného sporu plzeňské Škodovce jako doplatek za pozdní dodávku 20 třísystémových lokomotiv. Do loňského hospodaření se tato transakce promítla 700 miliony korun.
Zatímco osobní doprava loni skončila se ztrátou 1,398 miliardy korun, nákladní doprava vykázala čistý zisk zhruba půl miliardy korun. I na výkonu nákladní dopravy se podle ČD Cargo odrazilo zvýšené množství oprav na železnici. Negativně segment železniční dopravy poznamenaly i nízké ceny nafty, které při přepravě zboží zvýhodňovaly kamionovou přepravu, uvedla společnost.
Kromě osobního a nákladního dopravce patří do skupiny Českých drah dále například Výzkumný ústav železniční nebo poskytovatel datových služeb ČD Telematika. Na konci loňského roku provozovaly České dráhy na 2100 lokomotiv a elektrických a motorových jednotek. Flotilu dopravce pak rovněž tvořilo na 2300 osobních vozů. Průměrné stáří vozidel, do kterého se započítávají modernizovaná vozidla jako nová, je zhruba 20 let.