První část pozemků, celkem 10.000 čtverečních metrů, společnost vykoupila od Českých drah letos v lednu za 235 milionů korun. Penta projekt přirovnává k londýnské City. Výstavba má propojit oba prostory před i za magistrálou a pomocí zastřešení kolejiště rovněž spojit ulice Hybernská a Na Florenci, které v současnosti odděluje dráha a okolní oplocené pozemky. Stavební práce zatím v okolí nádraží nezačaly, zatím investor spolu s Českými drahami zahájil archeologický průzkum pozemků.
Pro celý projekt společnost potřebuje 22.000 čtverečních metrů plochy. Předběžný souhlas Českých drah k prodeji zbylých pozemků získala spolu s podpisem smlouvy k prodeji první části pozemků, které jsou v sousedství ulice Na Florenci. Celé území plánuje Penta zastavět zhruba do osmi let.
Projekt výstavby u Masarykova nádraží je starší než deset let. V roce 2004 podepsaly České dráhy dohodu, na jejímž základě měla Penta na území předkupní právo. Dohoda rovněž stanovovala výpočet konečné ceny, drahám stanovovala 7200 korun za čtvereční metr budoucích kancelářských a jiných ploch. Od té doby se dopravce snažil opakovaně vyjednat vyšší cenu, nakonec ale kývl na dohodu upravující alespoň dřívější termín výplaty peněz.
cfr mal