Ředitelství silnic jednotlivé dálniční úseky rozdělilo do celkem 18 oblastí podle jednotlivých středisek správy a údržby, které se o konkrétní dálniční úsek starají. Po vyřazení trojice zájemců tak organizace dostala 12 nabídek, ve všech úsecích je vždy jen jeden soutěžitel. Šest úseků, u kterých se žádný zájemce nenašel, hodlá ŘSD soutěžit znovu, doplnil Rýdl.
Protože ŘSD u žádného úseku nedostalo více relevantních nabídek, bude hodnocení soutěží relativně jednoduché. Musí ale doběhnout všechny zákonné lhůty pro podání námitek, než budou vyhlášeni vítězi jednotlivých úseků.
Kvůli průběhu a výsledkům tohoto zadávacího řízení plánuje podat podnět k Úřadu pro hospodářskou soutěž (ÚOHS) obecně prospěšná společnost Kverulant, která se problematikou soutěže státní organizace na odtah z dálnic věnuje dlouhodobě. Podle jejího ředitele Vojtěcha Razimy naznačují výsledky tohoto tendru možné kartelové spolčení uchazečů.
Smluvní odtahová služba by měla na dálnicích odtahovat vozidla tehdy, když není jejich majitel schopen se včas dohodnout se svoji asistenční službou na odtahu. Výhodou má být možnost rychleji odstranit vozidla překážející v provozu. Kritici naopak upozorňují na dřívější praxi, kdy se pojišťovny zdráhaly náklady na odtah takovýmto společnostem proplácet.