\"K úspěchu značky přitom výrazně přispívají naše nejnovější modely, jako je Škoda Superb a Škoda Fabia,\" uvedl člen představenstva pro oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.
Prodej Superbu se zvýšil o 65 procent na 12.900 vozů, Fabia zaznamenala nárůst o osm procent na 17.800 aut. Nejprodávanější byla Octavia se zvýšením prodeje o 1,5 procenta na 37.000 vozů. Prodej modelu Rapid vzrostl o 0,3 procenta na 18.100 aut, Citigo rostl o tři procenta na 3400 prodaných vozů a zájem o Yetiho stoupl o 13 procent na 8100 vozů.
V západní Evropě automobilka zvýšila prodej o osm procent na 41.400 vozů. Stejným tempem rostl prodej v Německu, kde je Škoda s podílem pět procent největším importérem. Dvouciferného růstu dosáhla značka v Nizozemsku, v Itálii, Irsku a ve Švýcarsku. Ve střední Evropě zvýšila odbyt o šest procent na 16.400 aut. Z toho na domácím českém trhu rostla o čtyři procenta na 8000 aut.
Ve východní Evropě bez Ruska prodala Škoda v dubnu 3100 vozů, což bylo o šest procent více než ve stejném měsíci loňského roku. V Rusku firma po několika těžkých měsících zvýšila dodávky o devět procent na 4900 aut. Přesto zůstává situace v Rusku i v sousedních zemích nadále složitá. Dvouciferným tempem rostla Škoda Auto v Bulharsku a v Pobaltí.
V Číně, na celosvětově nejsilnějším trhu značky, zvýšila v dubnu automobilka prodej o téměř čtyři procenta na 23.800 vozů. Dvojciferný růst vykázala značka na Novém Zélandu, v Izraeli nebo v Turecku.
Škoda patří do koncernu Volkswagen, zaměstnává celosvětově více než 26.600 lidí a je aktivní na více než 100 trzích. Loni vyrobila přes jeden milion vozů.