Mitsubishi v dubnu přiznala, že její zaměstnanci u některých modelů miniautomobilů manipulovali s testy spotřeby pohonných hmot a nadhodnocovali efektivitu využití paliva. Metody testování spotřeby odporující japonským předpisům prý firma používala od roku 1991. Mitsubishi zatím potvrdila manipulaci u čtyř modelů miniautomobilů s obsahem motoru do 660 kubických centimetrů, které se prodávají pouze v Japonsku.
Firma záležitost dál vyšetřuje a už koncem dubna se rozhodla vytvořit vyšetřovací komisi, která má do tří měsíců předložit zprávu. Mitsubishi také stále pracuje na tom, jakým způsobem odškodní zákazníky. Automobilka dnes upozornila, že má k dispozici finanční prostředky nutné pro řešení celé této kauzy.
Skandál v Mitsubishi přišel v době, kdy je automobilový průmysl pod drobnohledem úřadů kvůli podobné aféře německé automobilky Volkswagen. Ta loni přiznala, že do vozů s naftovými motory instalovala software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se tato aféra týká zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české automobilky Škoda Auto.