Mitsubishi v dubnu přiznala, že její zaměstnanci u některých modelů manipulovali s testy spotřeby pohonných hmot a nadhodnocovali efektivitu využití paliva. Metody testování spotřeby odporující japonským předpisům prý firma používala od roku 1991.
Japonská automobilka Nissan Motor se ve čtvrtek dohodla, že v Mitsubushi koupí zhruba třetinový podíl, za který zaplatí 237,4 miliardy jenů (téměř 52 miliard Kč). Stane se tak největším akcionářem automobilky Mitsubishi a získá nad ní faktickou kontrolu.
Mitsubishi zatím potvrdila manipulaci u čtyř modelů miniautomobilů s obsahem motoru do 660 kubických centimetrů, které se prodávají pouze v Japonsku. Dva z těchto modelů vyrábí Mitsubishi právě pro Nissan, který nesrovnalosti v údajích o spotřebě odhalil.
Ve středu Mitsubishi připustila, že skandál by se mohl týkat všech jejích vozů prodávaných v Japonsku. Firma záležitost dál vyšetřuje a už koncem dubna se rozhodla vytvořit vyšetřovací komisi, která má do tří měsíců předložit zprávu.
Skandál v Mitsubishi přišel v době, kdy je automobilový průmysl pod drobnohledem úřadů kvůli podobné aféře německé automobilky Volkswagen. Ta loni přiznala, že do vozů s naftovými motory instalovala software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se tato aféra týká zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české automobilky Škoda Auto.