Německý časopis Der Spiegel uvedl, že automobily Opel Astra jsou vybaveny softwarem, který vypíná systém pro regulaci emisí, pokud se vnější teplota nachází pod 17 stupni Celsia, nebo pokud vůz zrychluje. Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH) podle agentury DPA tvrdí, že měření emisí u jednoho z vozů Astra ve skutečném provozu přineslo \"alarmující hodnoty\".
Schůzka představitelů Opelu s vyšetřovateli by se podle mluvčího měla konat příští týden. Dobrindt později uvedl, že vyšetřovatelé si na příští týden pozvali rovněž zástupce italské automobilky Fiat.
Dřívější šetření německého úřadu pro motorová vozidla KBA podle dubnové zprávy listu Bild zjistilo, že u jednoho z modelů automobilky Fiat dochází po 22 minutách k omezování činnosti regulačního systému. Oficiální testy emisí přitom obvykle trvají zhruba 20 minut.
Automobilové emise se loni dostaly do centra pozornosti, když německý koncern Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.