V čele Aera Vodochody vystřídá Šimka Giuseppe Giordo

13.05.2016 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Odolena Voda (u Prahy) 13. května (ČTK) - Giuseppe Giordo vystřídá v čele letecké továrny Aero Vodochody Ladislava Šimka. Giordo byl dříve ředitelem leteckého výrobce v Itálii Alenie s více než 11.000 zaměstnanci. Do nové ředitelské funkce nastoupí v pondělí. ČTK to dnes řekla mluvčí Aera Vodochody Tereza Vrublová. Změna souvisí i s plány skupiny Penta, pod kterou Aero patří. Vedení skupiny už dříve prohlásilo, že chce do čela svých firem přivést více zahraničních manažerů.

Tržby Aera Vodochody dosáhly v roce 2014 čtyř miliard korun, loňské výsledky společnost ještě nezveřejnila. Zaměstnává přes 1900 lidí. Skupině Penta Investments loni stoupl čistý zisk na 200 milionů eur.

\"Aero se za doby vlastnictví Penty posunulo k úzké spolupráci s globálními hráči v odvětví. Je to zásluha i Ládi Šimka. Aby se mohlo mezi globální hráče zařadit definitivně, vidíme jako účelné, aby ho v dalším období vedl manažer, který je ve své profesní historii mnohem více svázán s globálním leteckým odvětvím,\" uvedl investiční ředitel Penty Zdeněk Kubát.

Giordo působí v leteckém průmyslu od roku 1990. V Alenii, která dnes patří do skupiny Leonardo Finmeccanica, byl Giuseppe Giordo zodpovědný mimo jiné za prodej vojenských cvičných letounů. Alenia v něm za jeho vedení velkých úspěchů.

Od roku 2009, kdy Šimek přišel do Aera, společnost přijala dalších 800 zaměstnanců. Aero restartovalo své vojenské programy, vrátilo se k projektu L-39 a zahájilo vývoj jeho nové generace. Soustředilo se i na další programy a funguje jako partner největších firem světového leteckého průmyslu. \"Bylo mi ctí pracovat v Aeru v týmu profesionálů a doufám, že jsem přispěl k budoucímu rozvoji firmy a projektu L-39NG,\" komentoval dnes svůj odchod z funkce Šimek.

Společnost Aero Vodochody se věnuje vývoji a výrobě civilních a vojenských letadel, je největším leteckým výrobcem v České republice. Nyní se zaměřuje na podporu letounů L-39, L-59 a L-159 a na vývoj nové generace legendárního proudového cvičného letounu L-39NG.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK