Koncern VW svolává v první vlně v Česku do servisů 1000 aut

16.05.2016 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 16. května (ČTK) - Koncern VW v Česku dnes v první vlně servisní akce kvůli aféře s motory schopnými obcházet emisní měření rozeslal pozvánky do servisů majitelům prvních zhruba 1000 vozů. ČTK to řekli zástupci dovozce značek koncernu Volkswagen. Další vlny budou následovat v řádu týdnů. Celkem se problém v tuzemsku týká přibližně 164.000 aut, v první vlně půjde o modely Volkswagen Amarok, Volkswagen Golf, Audi A4, A5 a Q5, a Seat Exeo s motory 2,0 TDI. V servisech jim bude aktualizován software řídicí jednotky.

 

Majitelé vozů jsou do servisů zváni dopisem rozesílaným Centrem služeb pro silniční dopravu, které disponuje jejich adresami. Celkem je majitelům těchto vozů v Česku k dispozici 232 autorizovaných servisů VW, Audi a Seat, které jsou ode dneška na zákrok připraveny. Škoda a její servisní síť se k akci připojí později.

\"Další vlny očekáváme v řádu několika týdnů. Důvodem je skutečnost, že akce se týká více značek, různých trhů a modelů, různých motorových variant s různými převodovkami a provedení pro různé modelové roky. To vše znamená, že je nezbytné připravit několik stovek různých provedení softwaru, které jsou koordinovaně a postupně zpracovávány. Po schválení příslušnými homologačními úřady tak budou následovat další koncernové modely,\" uvedl mluvčí dovozce koncernových značek do ČR Jan Klíma.

V dopise, který má ČTK k dispozici, zastoupení značky vyzývá majitele, aby se objednali v autorizovaném servisu. Bezplatný zákrok má trvat 30 až 60 minut. S sebou si mají vzít svolávací dopis a servisní plán pro nutné záznamy. Návštěvu mohou spojit s pravidelnou inspekční prohlídkou či jiným naplánovaným servisním úkonem.

V Česku se akce bude týkat asi 58.000 vozů VW, Audi a Seat a přibližně 106.000 škodovek. Motorům 1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI bude aktualizován software řídící jednotky. U motoru EA 189 o objemu 1,6 litru bude navíc před senzor hmotnosti vzduchu do sacího potrubí namontován usměrňovač proudění vzduchu. Cílem opatření je, aby po jejich zavedení zůstala spotřeba paliva, výkonové parametry i hodnoty emisí CO2 beze změny. Ministr dopravy Dan Ťok již dříve řekl, že u vozidel po servisní úpravě by neměla vzrůst spotřeba ani by se neměl snížit výkon motoru, čehož se někteří motoristé obávají.

Skandál vypukl loni v září, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila VW, že jeho turbodieselové motory pod typovým označením EA 189 ve verzi Euro 5 jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídicí jednotka rozpozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu a přejde na ekologický režim, při kterém vůz produkuje výrazně nižší množství škodlivin.

Vozy s motorem typu EA 189 plnícím Euro 5 se už v Evropě neprodávají. Celkově jsou ale problematické motory namontovány v 11 milionech aut koncernu VW po celém světě, z toho je asi 1,2 milionu škodovek.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK