Vláda vyčlení na nákupní pobídky 600 milionů eur (16,2 miliardy Kč), stejnou částkou přispějí i automobilové koncerny. Peníze bude vláda poskytovat do vyčerpání stanovené částky, maximálně ale do roku 2019. Nárok na vyplacení podpory budou mít jen kupci těch vozů, jejichž producenti se budou podílet na financování nákupních prémií.
Nárok na prémie se bude vztahovat pouze na elektromobily, jejichž cena v základní výbavě nepřekročí 60.000 eur (1,6 milionu Kč). Vláda se tak chce vyhnout situaci, kdy by dotovala nejluxusnější vozy. Desetileté osvobození od daně ale bude platit pro všechny nové elektrické vozy bez rozdílu. Dosud byly nové elektromobily osvobozeny od daně na pět let.
Vláda rovněž schválila uvolnění 300 milionů eur (8,1 miliardy Kč) v letech 2017 až 2020 na podporu výstavby dobíjecích stanic pro elektromobily. Jejich nedostatečná infrastruktura bývá označována za jednu z brzd rozvoje elektromobility.
Schválená forma podpory má řadu odpůrců mezi poslanci vládních i opozičních stran. Někteří členové vládní sociální demokracie upozorňovali, že elektrické auto si mohou dovolit jen bohatší lidé, protože jeho cena je výrazně vyšší než u dieselového nebo benzinového modelu. Peníze na prémie přitom půjdou i z daní chudších obyvatel.
Opoziční Zelení mají nákupní prémie za správné opatření, vadí jim ale skutečnost, že se na jejich financování budou podílet všichni daňoví poplatníci. \"Vhodnější by bylo, kdyby prémie financovali řidiči vozů s vysokou spotřebou,\" uvedl místopředseda poslaneckého klubu Zelených Oliver Krischer, podle něhož by měl stát prostředky pro nákupní prémie získat zvýšením spotřební daně z nafty a benzinu.
Kabinet přijal rozhodnutí, aby motivoval více Němců k nákupu vozu na elektrický pohon. Vláda se tak chce přiblížit splnění svého cíle, že by v roce 2020 mělo jezdit po německých silnicích milion elektrických aut. V současnosti je k tomu daleko - čistě elektrických osobních vozů je v Německu registrováno 25.000, hybridních osobních aut 130.000.