\"Důvodem rostoucího zisku jsou vyšší výnosy z letištních poplatků, které souvisí s nárůstem počtu cestujících a rovněž vyšší výnosy z komerčních aktivit, jako je například parkování,\" uvedl Řehoř. Podle něho společnost očekávala za loňský rok o něco nižší provozní výsledek hospodaření, zhruba na úrovni 3,8 miliardy Kč. Část výnosů totiž vznikla mimořádně.
Takovým mimořádným vlivem byly například servisní kontroly odprodávaných letadel ČSA, které pro společnost B.aircraft prováděla dceřiná společnost Českého Aeroholdingu Czech Airlines Technics. Samotné Letiště Praha vloni zvýšilo hrubý zisk o deset procent na 3,8 miliardy korun poté, co výnosy z letištních poplatků a dalších služeb vzrostly o 7,7 procenta.
Nárůst hrubého zisku o 171 milionů na 795 milionů korun zaznamenala skupina i v 1. čtvrtletí letošního roku. I zde drtivou většinu příjmů zaznamenalo letiště, které se spolu s mateřským podnikem na zisku podílelo částkou více než 700 milionů korun. Přes 40 milionů korun pak připojila společnost Czech Airlines Handling, která poskytuje služby odbavování cestujících, a 50 miliony korun přispěla firma Czech Airlines Technics.
Výnosy chce společnost vložit do plánovaných oprav pojezdových drah, které by v příštích letech měly vyjít na stovky milionů korun. Tím se chce firma připravit na očekávaný nárůst počtu cestujících, který by měl podle odhadů v nejbližších letech stoupnout na dvojnásobek. Podle Řehoře firma chce v letošním roce vyhlásit i výběrové řízení na oficiální taxislužbu, která bude pasažéry odvážet z letiště. V roce 2019 pak firma chystá vypsat soutěž ohledně nájmů obchodů v bezcelním pásmu.
\"Společnosti vlastněné státem pod hlavičkou Českého Aeroholdingu čeká do konce letošního roku změna. Společnosti by se měly přesunout pod Letiště Praha, které bude mít dvě dceřiné společnosti - Czech Airlines Technics a Czech Airlines Handling. Podmínkou je ale odprodej zbylých akcií ČSA, a to necelého 20procentního podílu, ministerstvu financí,\" dodal Řehoř.