Německé úřady se při testování původně soustředily na emise oxidů dusíku, nyní se však pozornost zaměřila na oxid uhličitý. Mluvčí ministerstva dnes neupřesnila, u kterých modelů byly podezřele vysoké úrovně zjištěny. Podle listu Der Spiegel patří mezi tyto modely mimo jiné vůz Zafira domácí automobilky Opel.
Zástupci Opelu se již ve středu setkali s ministrem dopravy Alexanderem Dobrindtem. Ten po schůzce vyjádřil pochybnosti o tom, zda je systém vozu Zafira pro regulaci emisí zcela v souladu se zákony. Dodal, že Opel by měl během 14 dnů k této záležitosti poskytnout podrobnější informace.
Ve čtvrtek se měli s německými úřady kvůli emisím setkat rovněž zástupci italsko-americké automobilové skupiny Fiat Chrysler, kteří však schůzku zrušili. Dobrindt poté firmu podrobil ostré kritice a obvinil ji z neochoty spolupracovat.
Automobilové emise se loni dostaly do centra pozornosti, když německý koncern Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.
pmh ank