Šetření německého úřadu pro motorová vozidla KBA podle sobotní zprávy listu Bild přineslo důkazy, že některé modely FCA jsou vybaveny softwarem, který po 22 minutách vypíná systém pro snižování emisí. Oficiální testy emisí přitom obvykle trvají zhruba 20 minut.
Bild s odvoláním na zdroje z německého ministerstva dopravy rovněž uvedl, že automobilka by v případě nejhoršího scénáře mohla čelit hrozbě zákazu prodeje svých vozů v Německu. FCA se ke zprávě odmítla vyjádřit, napsala agentura Reuters.
Minulý týden se zástupci FCA měli kvůli emisím setkat s německými úřady, automobilka však schůzku zrušila. Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt poté firmu podrobil ostré kritice a obvinil ji z neochoty spolupracovat.
Automobilové emise se loni dostaly do centra pozornosti, když německý koncern Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.
pmh lep