\"Loňský rok byl pro nás velice úspěšný asi ze tří základních důvodů. Jedním je ten, že se nám velice dařily akvizice,\" řekl ČTK finanční ředitel Kofoly Daniel Buryš. Kofola se loni rozrostla o slovinskou skupinu Radenska. \"Dále jsme velice úspěšně implementovali systém přímé distribuce v České republice a stali jsme se exkluzivním distributorem značek Rauch pro Česko a Slovenskou republiku. Třetím důvodem bylo počasí, které nám v loňském roce mimořádně přálo,\" řekl Buryš.
Tržby Kofole meziročně stouply o 14,6 procenta z 6,28 miliardy na 7,19 miliardy korun. Provozní zisk jí vzrostl o 33,1 procenta z 443 na 589 milionů. Zisk před započtením úroků, daní a odpisů (ukazatel EBITDA) stoupnul o 20,5 procenta z 915 milionů na 1,1 miliardy korun, hranici miliardy korun překročil poprvé v historii Kofoly.
Do dalších let Kofola chystá další růst. \"Máme poměrně zřetelnou strategii, která se odvíjí jak z expanze společnosti zejména v oblasti adriatického regionu, tak využití potenciálu, který máme na stávajících trzích, to znamená zejména v Česku a na Slovensku. Naší vizí je stát se jedničkou na trhu nealko nápojů v oblasti HoReCa (hotely, restaurace a další gastronomické provozy) a On-the-go,\" řekl Buryš.
Akcionářům Kofola letos rozdělí 150 milionů korun. Většinovým vlastníkem Kofoly je společnost KSM Investment, která patří rodině Samarasů, jež značku Kofola po roce 1990 oživila. Zastupuje ji především předseda představenstva a generální ředitel Janis Samaras.
Kofola ČeskoSlovensko je předním evropským výrobcem nealkoholických nápojů. Má sedm výrobních závodů a zaměstnává 2000 lidí na Slovensku, v České republice, Slovinsku a Polsku. K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola. Loni Kofola vstoupila na burzu cenných papírů v Praze.