Seznam.cz začal pronikat do běžné programové nabídky v televizích

31.05.2016 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 31. května (ČTK) - Seznam.cz začal více pronikat na televizní obrazovky. Obsah, který je dostupný na internetu, začal nabízet prostřednictvím hybridního vysílání v chytrých TV v rámci běžné nabídky televizních programů. Na dnešní tiskové konferenci to uvedl generální ředitel Pavel Zima. S podobným řešením dosud v ČR nikdo nepřišel.

Nabídka Seznamu.cz se tak objeví v základním programovém přehledu televize. Poté, co si divák vybere, se mu pořad Seznamu spustí přes internet. Pro umístění své nabídky bude využívat HbbTV kanál v rámci digitálního multiplexu 4, který pokrývá zhruba 95 procent populace.

V současnosti je v Česku podle různých průzkumů asi jeden milion chytrých televizí, z toho těch schopných přijímat hybridní vysílání je zhruba desetina. Tři čtvrtiny chytrých TV jejich uživatelé připojují k internetu. Vysílání Seznamu se dosud do televizí dostávalo buď prostřednictvím aplikací Android, nebo Apple TV, nebo bylo dostupné v chytrých televizích Samsung a LG, ale nikoliv v rámci běžné programové nabídky. Nově bude možné videa Seznamu sledovat v televizích všech značek podporujících HbbTV.

Nedávno Seznam.cz oznámil, že se bude video obsahu více věnovat a založil vlastní redakci, která bude zpracovávat zpravodajská videa.

Vlastníkem Seznamu je jeho zakladatel Ivo Lukačovič. Ten počátkem letošního roku odkoupil zpět 30procentní podíl od fondů Tiger Holding Four a Miura International.

Seznam provozuje stejnojmenný vyhledávač, mapový server Mapy.cz, zpravodajské Novinky.cz, oborové weby nebo videoportál Stream.cz. Weby Seznamu měly letos v dubnu celkovou návštěvnost z PC kolem 6,6 milionu uživatelů a dalších 2,5 milionu návštěvníků z mobilů.

V loňském roce dosáhl Seznam rekordních tržeb ve výši 3,41 miliardy korun. Zisk před zdaněním stoupl o desetinu rovněž na rekordních 1,25 miliardy Kč. Nejvíce se na růstu obratu podílely příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK