Liberecký dopravní podnik nemusí vracet 111 mil.Kč dotace

31.05.2016 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Liberec 31. května (ČTK) - Liberecký dopravní podnik nebude vracet 111 milionů korun dotace, kterou dostal na modernizaci tramvajové trati z Liberce do Jablonce nad Nisou. O rozhodnutí ministerstva financí dnes novináře informoval generální ředitel Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce (DPMLJ) Luboš Wejnar. Už v dubnu přitom ministerstvo stejně rozhodlo o dotaci 79 milionů korun, kterou podnik dostal na rekonstrukci jiného úseku na stejné trati.

\"Byla to pro nás velká hrozba. Pokud by musel dopravní podnik nějakou část dotací vracet, tak to samozřejmě mohlo být likvidační. Museli bychom výrazně omezit veškeré investiční akce a tím, že bychom dlužili státu, tak bychom nemohli ani čerpat nové evropské dotace,\" řekl Wejnar. Proti rozhodnutí ministerstva už není odvolání a podnik se tak podle něj teď může v klidu soustředit na přípravu nových projektů zhruba za miliardu korun. Připravuje mimo jiné dokončení rekonstrukce tramvajové trati do Jablonce a její prodloužení do centra. V plánu je i rekonstrukce trati v Rumunské ulici v Liberci.

Tramvajová trať z Liberce do Jablonce je nejdelší meziměstskou tratí v Česku, denně přepraví zhruba 11.000 cestujících. Modernizuje se od roku 2008. Za přispění fondů EU se v posledních letech do tratě investovalo téměř 700 milionů korun. Vrácení dotací se týkalo dvou úseků Fügnerova - Mlýnská - Klicperova, kde poskytovatel žádal vrátit 79 milionů, a úseku Klicperova - U Lomu v Liberci, který EU podpořila 111 miliony korun. Úseky byly modernizovány v minulých letech za spolufinancování z Regionálního operačního programu Severovýchod.

Rada dotačního programu dopravnímu podniku při kontrolách vytknula, že porušil rozpočtovou kázeň, když zakázku rozdělil na dvě, a žádala vrátit dotaci dohromady zhruba 190 milionů korun. Podle provozně-technického ředitele Ludvíka Lavičky ale nebylo možné zakázky spojit. Stavbu podle něj zkomplikovaly nejasnosti kolem vedení tratě areálem bývalé Textilany. Trasování se několikrát měnilo. Stavbu proto ani nebylo možné realizovat v jednom roce. Ministerstvo financí teď i v případě druhého úseku potvrdilo, že podnik nepochybil.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK