České výrobky u Švédů obstály

28.04.2005 | , CzechTrade
Tiskové zprávy


perex-img Zdroj: Finance.cz

Jak vyplynulo z průzkumu švédských nákupčích vypracovaného renomovanou švédskou bankou FöreningsSparbanken a organizací pro nákup a logistiku Silf COMPETENCE AB, exportéři z České republiky jsou 6. nejoblíbenější. Průzkum se uskutečnil mezi 100 nákupčími z různých sektorů a českou republiku předstihly vedle tradičně silného Německa jen Čína a pobaltské republiky spolu s Polskem.

Jasné prvenství Číny je dáno především nesrovnatelně levnější pracovní silou, které žádná z evropských zemí nemůže konkurovat. Němci jsou sice známí kvalitou svých výrobků, ale ta je zpravidla vykoupena vysokou cenou. Výhodou Pobaltí je zejména strategicky blízká poloha Švédsku, což platí zčásti i o Polsku. Polsko ve srovnání s Českou republikou nabízí nižší ceny výrobků, avšak za cenu výrazně horší kvality zboží. „Takhle dobré umístění je známkou nejen kvality českých výrobků, ale i cíleného budování positioningu a image českých firem na švédském trhu. O tom, zda u švédských nákupčí uspějete nebo ne, nerozhoduje jen samotná cena výrobku, ale i jeho prezentace a posilování značky na trhu. Důkaz lze spatřovat v tom, že česká republika nechala daleko za sebou i tak ekonomicky dravé země jako jsou Taiwan a Indie. V tom vidím nezastupitelnou úlohu agentury CzechTrade a jejich zástupců ve Švédsku – to je naše poslání,“ říká generální ředitelka CzechTrade Jitka Hanzlíčková.

Průzkumy potvrzují, že Česká republika u Švédských nákupčí stále stoupá v hodnotovém žebříčku, proto lze očekávat, že ČR zůstane v popředí jejich zájmu i v budoucnu. Fakt, že Švédsko v poslední době akceptuje stále větší počet exportérů ze stále většího počtu zemí, poukazuje na vnitřní tlaky švédské ekonomiky - švédské výrobní podniky se potýkají s vysokou cenou práce, výrobními náklady a klesající konkurenceschopností. Celých 41 % dotázaných nákupčích se shoduje, že v dlouhodobém pohledu nebudou švédské podniky schopné čelit levnějším výrobkům z Asie a také nových členských zemí EU včetně České republiky. Tento trend se prosazuje i navzdory vrozené konzervativnosti švédských spotřebitelů a švédskému cítění - "vše švédské je nejlepší". Švédsko se stále více stává konzumní zemí a i přes velké národní cítění zůstává rozhodujícím faktorem cena zboží v relaci s kvalitou.
 

Výsledky, TOP 10:

  1. Čína
  2. Polsko
  3. Estonsko
  4. Německo
  5. Litva
  6. Česká republika
  7. Indie
  8. Lotyšsko
  9. Taiwan
  10. Rusko

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy