Podle Patrika státu vznikla sesuvem miliardová škoda. Škoda na tělese rozestavěné dálnice je 688 milionů Kč a dalších 300 milionů představuje škoda na poničené železniční trati vedoucí souběžně s dálnicí.
\"Špatně se navrhl průchod sesuvným územím. Zhotovitel postupem, který zvolil, situaci ještě zhoršil,\" uvedla Pošvářová na úterní tiskové konferenci, během které informovala o výsledcích studie. Tu ale ministerstvo oficiálně nezveřejnilo. Úřad tehdy uvedl, že studie není definitivně vyhodnocená, nicméně že úřad situaci nepodceňuje a lhůty pro podání žaloby si je vědom.
Není proto vyloučeno, že se ministerstvo k žalobám obou hnutí připojí. Podle informací ČTK má místo sesuvu u Dobkoviček na Ústecku navštívit začátkem příštího týdne ministr dopravy Dan Ťok. Na místě se pak má konat tisková konference, na které má Ťok oznámit postup úřadu.
Sesuv zavalil v červenci 2013 kromě rozestavěné dálnice zhruba 200 metrů železniční trati mezi Úpořinami s Chotiměří. Podle dřívějších studií je okolí sesuvu stále nestabilní, což potvrzuje i skutečnost, že před sesuvem lokalitu postihlo několik menších sesuvů, uvedla Pošvářová. Na problémy se stabilitou okolních svahů ještě před zahájením stavebních prací upozorňovali ekologičtí aktivisté.
Dálnice D8 z Prahy na Ústí nad Labem a dále k hranicím s Německem se buduje již přes čtvrt století. První úsek byl otevřen 6. listopadu 1990. Poslední chybějící úsek by měl být uveden do provozu před koncem letošního roku, slibuje dlouhodobě ministerstvo dopravy.
Stínové ŘSD založil majitel Student Agency Radim Jančura. Kromě upozorňování na problematické stavby se nově chce zaměřovat na bezplatnou pomoc obcím, které jsou dotčeny výstavbou komunikací.