Praha 3 vítá, že by mělo na nákladovém nádraží vzniknout víc bytů

06.06.2016 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 6. června (ČTK) - Městská část Praha 3 vítá, že nový majitel severní části pozemků nákladového nádraží na Žižkově, společnost Central Group, chce stavět byty místo obchodního centra. Chce s ním dál jednat o stavbě školky či školy. ČTK to dnes řekla starostka Vladislava Hujová (TOP 09). Developerská společnost Central Group koupila pozemky od britské firmy Discovery Group, informaci přinesl deník E15. Cena transakce podle něj přesáhla miliardu korun.

Nový investor už kontaktoval i městskou část. \"Přišel mi dopis od Central Group, že je novým vlastníkem severní části nákladového nádraží. Avizuje, že již nechce postavit velký supermarket, že se chce věnovat především bytové výstavbě,\" uvedla Hujová.

Městská část spolu s městským Institutem plánování a rozvoje s novým developerem zahájí jednání kvůli připravované veřejné soutěži na lokalitu nákladového nádraží. \"Budeme se dohadovat o tom, aby to byl projekt, který by nezatěžoval dopravu na Praze 3 tak, jako by to bylo v případě toho obrovského obchodního centra,\" dodala starostka.

Jednat chce také o stavbách veřejné vybavenosti, kterým má být podle územního plánu vyčleněna asi třetina plochy bývalého nákladového nádraží. Městská část už s jinými investory vyjednala, že postaví mateřskou školu a Praha 3 ji pak bude provozovat. Podle starostky je to oboustranně výhodné, protože blízkost takového občanské vybavenosti zlepšuje prodejnost bytů.

\"I v tomto případě se chystáme jednat s investory nákladového nádraží, ale i v okolí, dohadovat o tom, jakým způsobem by se podíleli na vybudování nové základní školy, školky, případně parku či sportoviště,\" řekla Hujová s tím, že kromě projektů na nákladovém nádraží staví například dalších 1500 bytů Metrostav na Vackově.

Oproti plánům britské Discovery Group, která hodlala na místě vybudovat i obchodní centrum, chce Central Group pozemky využít převážně k rezidenční výstavbě. Podle deníku E15 parcela pojme více než 2600 bytů, jejichž výstavba si vyžádá přes devět miliard korun. Stavět by se podle listu mohla začít za rok.

Jižní část nákladového nádraží Žižkov, která zahrnuje i památkově chráněnou funkcionalistickou budovu, vlastní společnost Žižkov Station Development. Ta je společným podnikem Českých drah a developerské firmy Sekyra Group.

Budoucí podobu památkově chráněného Nákladového nádraží Žižkov určí architektonicko-urbanistická soutěž. Radnice bude při přípravě soutěže spolupracovat s pražským Institutem plánování a rozvoje. Podle dlouholetých plánů má z rozlehlé funkcionalistické budovy vzniknout kulturní a vzdělávací centrum.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK