Podle Ťoka si stát nechal zhotovit posudek, který měl ukázat, kdo za sesuv na dálnici může. Statisíce tun hlíny a kamení zasypaly dálnici po mohutných deštích v červnu 2013. Kromě rozestavěné dálnice poničil i přilehlou železniční trať. \"Žaloba vychází ze znaleckého posudku v tom, že ten lom je hlavní příčinou sesuvu. Nám nezbývá nic jiného, než se domáhat náhrady škody způsobené činností lomu. Je tady objektivní odpovědnost, které jsou majitelé lomu vystaveni,\" řekl Ťok. Resortní organizace podle ministra nejprve poslaly majiteli lomu předžalobní výzvu, na tu ale nereagoval, proto podaly žalobu.
Podle ministra lom ohrožuje dálnici nadále. Za ministerstvo chce Ťok vyvinout iniciativu, která povede k ukončení činnosti lomu a jeho zasanování. \"S péčí řádného hospodáře nesmíme čekat na to, až se něco stane a musíme vyvinout veškeré kroky, abychom tento problém zastavili,\" dodal Ťok. Lom patří společnosti Kámen Zbraslav, její vyjádření ČTK zjišťuje.
Podle ministra platí, že poslední chybějící úsek D8 by měl být uveden do provozu před koncem letošního roku.