\"Ke změnám nás vedlo několik důvodů. Jednou z nich je rozšíření parkovacích zón, kde jsme slíbili rozšíření MHD. Druhým je ekologie, kde vlaky a tramvaje společně s metrem tvoří páteřní síť,\" řekl.
\"Výsledný návrh vyšel vstříc městským částem, které chtěly změn co nejméně, vyšli jsme jim vstříc a shodli jsme se s nimi na tomto návrhu,\" řekl náměstek ředitele Ropid Martin Šubrt.
Změny se dotknou například linek 4, 5, 6 nebo linky 18, která nově nebude jezdit na Petřiny, ale do Podbaby - v opačném směru bude nadále končit ve vozovně na Pankráci. Na novou linku si budou muset zvyknout také lidé na Spořilově, kam pojede tramvaj číslo 11, ale rovněž číslo 14.
Na základě požadavku obyvatel bude podle Šubrta obnoveno spojení mezi nádražím ve Vršovicích a I.P.Pavlova. Tady opět pojede linka číslo 6. Spojení se dočkají také Holešovice a Vysočany, a to linkou 14. Také na Barrandovské sídliště pojede nová linka, a to tramvaje číslo 4 a 5.
Změny se naopak nedotknou například linek 9, 17 a 22, které navíc budou stejně jako dosud jezdit v kratších intervalech než ostatní linky.
Podle Dolínka a Tomčíka nemusí být současný návrh definitivní. V určitých případech mohou být úpravy. Stejně tak mohou městské části vznést připomínky ke změnám zastávek.
Změny by se měly v příštích měsících dotknout rovněž autobusů městské hromadné dopravy. Praha chce jednat s městskými částmi. \"V případě, že budou chtít projednávat linkové vedení hlouběji, jsme na to připraveni,\" řekl Dolínek.