Největší evropský výrobce automobilů musí podle Müllera výrazně zlepšit efektivitu svých aktivit a ziskovost, zejména u vlajkové značky VW, aby byl schopen transformaci uskutečnit. Administrativní a prodejní náklady chce podnik snížit pod 12 procent tržeb a provozní marže by měla stoupnout na 7-8 procent z nynějších šesti procent.
\"To po nás bude vyžadovat, abychom se učili z chyb, napravovali nedostatky a zavedli firemní kulturu, která bude otevřená, zaměřená na tvorbu hodnot a založena na integritě,\" řekl Müller novinářům.
V současnosti nabízí Volkswagen devět modelů na elektrický pohon. Vedle rozvoje elektrického segmentu se chce Volkswagen do budoucna zaměřit na digitálně zprostředkované dopravní služby, jako jsou aplikace pro sdílení jízd, uvedl Müller podle agentury Reuters. Skupina také podle něj hodlá \"optimalizovat své portfolio\" produktů za přispění všech svých značek a integrovat výrobu komponentů, které se nyní vyrábějí ve 26 závodech po celém světě.
Opatření pro zvýšení efektivnosti na skupinové, značkové a divizní úrovni firma představí v příštích měsících. Podle dosavadních zpráv by nová strategie měla zahrnovat i přesun větší zodpovědnosti na jednotlivé koncernové značky.
Volkswagen loni v září přiznal, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Aféra se po celém světě týká asi 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu škodovek.
Volkswagen loni kvůli nákladům spojeným s aférou prodělal 1,6 miliardy eur (43 miliard Kč), což byla nejvyšší celoroční ztráta v jeho historii. Skandál loni automobilku připravil o více než 16 miliard eur a předpokládá se, že náklady spojené s aférou se budou dál zvyšovat. Odbyt aut koncernu Volkswagen loni klesl o dvě procenta na zhruba deset milionů. Celkové tržby společnosti nicméně stouply o více než pět procent na 213 miliard eur.