Firma dnes rovněž uvedla, že si v tomto finančním roce dá na odškodnění zákazníků stranou 50 miliard jenů (11,5 miliardy Kč). Automobilka v dubnu přiznala, že její zaměstnanci u některých modelů manipulovali s testy spotřeby pohonných hmot a nadhodnocovali efektivitu využití paliva.
Automobilka nejprve potvrdila manipulaci u čtyř modelů, což je u zhruba 625.000 vozů. Později připustila, že by skandál mohl zahrnovat všechny její automobily prodávané v Japonsku. Podle dnešního prohlášení podniku se manipulace týkala celkem 20 modelů.
Japonské úřady v reakci na skandál v Mitsubishi nařídily všem domácím automobilkám, aby přezkoumaly metody testování spotřeby paliva. Následně se ukázalo, že chybné metody testování používala rovněž společnost Suzuki Motor.
Skandál v Mitsubishi přišel v době, kdy je automobilový průmysl pod drobnohledem úřadů kvůli podobné aféře německé automobilky Volkswagen. Ta loni přiznala, že do aut s naftovým motorem instalovala software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se tato aféra týká zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české automobilky Škoda Auto.