\"Svou produkci nestavíme na množství, ale na kvalitě,\" uvedl Vajčner. Spotřebitelé podle něj velice dobře reagují na prémiové značky vín a různá speciální vína. Příkladem jsou vína se symbolem říčního ledňáčka vyrobená kryomacerací nebo vína s emblémem zelené ještěrky a se skleněnými uzávěry. \"Mají atraktivní vzhled a na to spotřebitel dobře reaguje,\" uvedl Vajčner.
Vína od Znovínu kupuje stále více fyzických zákazníků a tržby jsou už nyní v této oblasti vyšší než u obchodních řetězců dohromady. \"Je za tím individuální přístup k zákazníkovi, rostou nám internetové obchody, pomáhá nám naše putování po sklepích Znovínu a po vinicích Znojemska,\" uvedl Vajčner.
Znovín zasáhly podobně jako ostatní velká vinařství na jižní Moravě letošní dubnové mrazy. Škody ale nejsou tak výrazné jako u jiných firem. Vajčner je předběžně odhadl na 15 procent. Firma podle něj nemusí dělat nějaká razantní opatření a vystačí si s vlastní produkcí z vinohradů, kterých má 500 hektarů. Zbytek nakoupí od tradičních dodavatelů, i když někteří z nich mají škody až do výše 50 procent.
Znovín chce dál investovat do výroby. V Šatově, kde má sídlo, začal se stavbou administrativní budovy s degustačním sálem. Stavba bude hotová v říjnu. \"Výhledově chceme zvětšit i sklad hotových výrobků v Šatově, na to naváže rekonstrukce lahvovny,\" dodal Vajčner. Řádově půjde dohromady o desítky milionů korun.
Hospodaření Znovínu Znojmo:
Rok výnosy v mil. Kč čistý zisk/ztráta v tis. korun prodej vína celkem v mil. litrů 2012 253 -27 3,7 2013 295 7,688 3,8 2014 256 25,557 2,9 2015 300 29,321 3,2
Zdroj: Znovín Znojmo