\"Během roku 2015 jsme v ČR dále rozšiřovali naše výrobní portfolio a celkem jsme českým spotřebitelům nabídli komplexní sortiment více než 60 značkových nápojů,\" napsal do výroční zprávy generální ředitel české pobočky společnosti Tomáš Gawlowski. Loňskými novinkami bylo podle něj například uvedení nápoje Fanta Shokata či nové příchutě balených vod Bonaqua, ledových čajů a značek Cappy Pulpy.
Průměrný počet zaměstnanců firmy loni klesl o 56 na 811.
Jednomu z hlavních konkurentů Coca Coly, skupině Kofola, loni vzrostl zisk o 28,9 procenta na 373,9 milionů korun. Tržby Kofole meziročně stouply o 14,6 procenta na 7,19 miliardy korun. Skupina loni své sídlo přestěhovala z Polska do Ostravy.
Skupina PepsiCo zatím loňské výsledky nezveřejnila. Předloni firmě vzrostly tržby v Česku o čtvrtinu na 2,08 miliardy korun. Společnost se z téměř 33milionové ztráty v roce 2013 dostala do zisku 37,7 milionu korun.
Gawlowski se stal generálním ředitelem společnosti Coca-Cola pro český a slovenský trh letos v únoru. Ve funkci vystřídal Tomáše Kadlece, který firmu vedl 15 let. Gawlowski byl dříve generálním ředitelem nápojářské firmy ve Švýcarsku
Coca-Cola působí na českém trhu od roku 1991, na Slovensku od roku 1993. Společná operační jednotka, která vznikla před 11 lety, patří do skupiny Coca-Cola Hellenic operující v 28 zemích Evropy, Asie a Afriky.