Dráhy budovy i zaměstnance, kteří se o ně starají, převedou nejpozději k 1. srpnu, podle ministerstva dopravy je ale možné zvládnout jejich začlenění do struktury správy železnic dříve.
Přesun nádraží od dopravce ke státnímu správci infrastruktury schválila vláda už koncem loňského roku a následně jej potvrdily i všechny orgány Českých drah. Jednání správní rady SŽDC tak pravděpodobně nebude mít nikterak překvapivý výsledek a dá se předpokládat, že transakci, pro kterou dostane peníze z přebytku rozpočtu ministerstva dopravy, definitivně posvětí.
Od převodu nádraží si stát slibuje zlepšení údržby mnohdy zanedbaných stanic, protože státní správa může na jejich opravy čerpat vyšší prostředky z fondů EU než České dráhy, které jsou akciovou společností, byť i ty jsou rovněž vlastněné státem. Na rozdíl od Českých drah, které mohou z dotací do oprav vložit maximálně 40procentní podíl evropských peněz, státní správce infrastruktury může dosáhnout až na 85procentní dotaci.
Součástí prodeje nádražních budov má být i pražské hlavní nádraží, naopak se netýká pražského Masarykova nádraží nebo hlavního nádraží v Brně. U Masarykova nádraží nejsou vyřešeny vlastnické vztahy a převod brněnského nádraží komplikuje nedořešená otázka přesunu stanice do jiné lokality. Tato nádraží by měla být součástí převodu dalšího balíku majetku. Kromě nich se mluví rovněž o převodu některých prvních nástupišť ve stanicích, která rovněž nejsou součástí nynějšího převodu. Další položkou pak mají být pozemky pod kolejemi.
cfr rot