Nepotvrdily se tak úplně odhady ministerstva, že dálnice zahltilo o polovinu více kamionů než před vstupem do EU. Nákladní automobily přesto představují téměř čtvrtinu vozového parku na českých dálnicích a rychlostních komunikacích.
Nárůst přepravních výkonů je odlišný podle úseků silnic. Například na dálnicích D2 (z Brna na Bratislavu) a D5 (z Prahy na Plzeň) se intenzita dopravy zvedla zhruba o 30 procent, kdežto na D1 (z Prahy do Brna) jen o dvě procenta. Podle Šimonovského to prokazuje, že rozhodující vliv na zvýšení intenzity dopravy měl zvýšený import a export a jen v menší míře se na něm podepsaly tranzit a tuzemská přeprava.
V letošním roce ministerstvo očekává, že dopravní výkon vozidel v Česku dosáhne 9,051 miliardy vozokilometrů, což by byl další nárůst o deset procent. U nákladních vozů úřad očekává nárůst dokonce o 13 procent. Nákladní auta nad 3,5 tuny by se přitom na celkovém dopravním výkonu vozidel podílela asi 26 procenty.
V současnosti se nákladní vozidla podílejí na provozu na dálnicích z 28,6 procenta, zatímco na rychlostních komunikacích z 17,5 procenta. Naopak osobní vozidla mají nižší podíl na dálnicích (66,9 procenta) proti rychlostním komunikacím (77,8 procenta).
Z měření také vyplynuly, že v nočních hodinách se množství těžkých nákladních vozidel jedoucích po dálnicích a rychlostních silnicích sníží jen na čtvrtinu celodenního výkonu a na dálnicích na třetinu.