\"Pro letošní rok máme v plánu zachovat předchozí růst a nepolevit v nastavené expanzi. Zaměříme se na další rozvoj obchodování v zemích EU, podporu mobilního nakupování a rozšiřování produktové nabídky,\" uvedl Havryluk.
E-shop na přelomu let 2014 a 2015 zahájil expanzi do dalších 26 států EU. Právě prodej na zahraničních trzích se loni nemalým způsobem podílel na růstu obratu. \"V EU rosteme v průměru o sto procent za měsíc a očekáváme, že brzy překročíme miliardovou hranici,\" dodal Havryluk. Kromě Slovenska se firmě nejvíce daří ve Velké Británii, Německu, Francii a Španělsku.
V plánu jsou podle něj investice do dalších distribučních center, centra sdílených služeb, zákaznické podpory nebo rozvoje obsahu Alza Premium.
Novinkou je zavedení non-stop výdeje v showroomu Alzy v Praze, zákazníci tak mají možnost vyzvednout si své zboží kdykoli i v noci. Také nabídka zboží se má dále rozšířit. Před rokem e-shop zahájil prodej drogerie, letos otevřel segment sportu. \"Těší nás také úspěšné prodejní statistiky ve zcela novém segmentu hobby,\" řekl Havryluk.
Návštěvnost e-shopu z mobilních zařízení loni meziročně vzrostla o 40 procent. \"Očekáváme, že i v letošním roce bude tento podíl stále růst. Růst nákupů z mobilních zařízení kopíruje trend například z USA, kterému jdeme naproti zejména díky vlastnímu mobilnímu vývoji,\" dodal ředitel.
Obrat Alzy loni stoupl o 24 procent na rekordních 17,3 miliardy Kč (včetně DPH). Předsedou představenstva a zakladatelem e-shopu je Aleš Zavoral. Alza.cz je vlastněna skupinou investorů, kteří ji ovládají přes holdingovou společnost L.S. Investments Limited se sídlem na Kypru.