Hotelu se i přes nepříznivou situaci na trhu podařilo nejen udržet kladný výsledek hospodaření, ale má i nárůst u některých typů klientely. \"Za posledního půl roku máme velký nárůst korporátní klientely. Což je pro nás velmi zajímavé. Snažíme se nahradit ruskou klientelu, která vypadla. U dlouhodobých pobytů se to ale příliš nedaří, protože ruští klienti měli průměrnou dobu pobytu deset a půl dne. My jsme to nahradili asijskou, která ale zůstává jednu noc, pak ale korporátní klientelou, u které máme nárůst 35 procent. A dokonce i teď před festivalem máme velké kongresové akce,\" řekla ČTK generální ředitelka Grandhotelu Pupp Andrea Ferklová.
V loňském roce tržby z prodeje zboží a služeb klesly meziročně o více než tři procenta, což znamená absolutní pokles tržeb asi o devět milionů korun. \"Využití pokojové kapacity hotelu se téměř nezměnilo a zůstává tak těsně pod 40 procenty, počet přenocování se zvýšil o téměř čtyři procenta,\" uvádí představenstvo ve výroční zprávě.
Průměrná doba pobytu vzhledem ke změnám ve struktuře hostů ke srovnatelnému období minulého roku poklesla zhruba o deset procent a její hodnota je na úrovni dvou dnů. S poklesem průměrné doby pobytu klesly i tržby za ubytování a služby. Naopak služby restauračního stravování mírně rostly.
Celkové náklady vloni meziročně klesly zhruba o 15 milionů korun, a to zejména kvůli výraznému omezení oprav, poklesu spotřeby ostatních služeb a materiálu. To by se letos mohlo změnit. Grandhotel Pupp totiž před měsícem navýšil základní kapitál o 306,6 milionu korun. Část z toho má jít i na opravy a rekonstrukce.
Podle Ferklové se tak budou moci opravit věci, které hotel dlouho odkládal. \"Při opravách jsme se zaměřovali hlavně na ty věci, které vidí klient. Některé věci, například voda, rozvody a podobně se odkládaly desítky let,\" řekla dnes Ferklová ČTK.