Úsek je dlouhý téměř 12 kilometrů, na jeho trase se počítá s vybudováním mimoúrovňové křižovatky, výstavbou několika přeložek silnic i železniční tratě a zhotovením 18 mostů.
Část dálnice z Bělotína do Bílovce, která je rozdělena do dvou staveb, patří k nejproblémovějším na D47. Několik odvolání, která zapříčinily zejména technické chyby úředníků, prodlužovaly přípravu stavby už několik měsíců. "První územní rozhodnutí nyní nabylo právní moci, druhé očekáváme v průběhu roku," řekl Hoření.
Podobná situace je na úseku z Bohumína na státní hranici s Polskem, i tam ŘSD předpokládá vydání územního rozhodnutí ještě letos. Pro zprovoznění celé dálnice D47 do roku 2008 potřebuje ŘSD získat zbývající dvě rozhodnutí co nejdříve, pak bude záležet na mimořádném nasazení stavebních firem.
Dálnice D47 bude měřit přes 80 kilometrů, spojí Lipník nad Bečvou, Ostravu a státní hranici s Polskem. Její význam spočívá hlavně v zajištění kvalitní dopravní obslužnosti Moravskoslezského kraje, čímž se podle odborníků vytvoří předpoklad pro vstup investorů, oživení ekonomického rozvoje, a tím i snížení nezaměstnanosti. Na severní Moravě bylo v dubnu bez práce přes 100.000 lidí, míra nezaměstnanosti 14,9 procenta kraj řadí na druhé místo s nejvyšší nezaměstnaností v ČR, hned za Ústecký.
Dálnice je rozdělena celkem do sedmi staveb. Tři z nich už se staví, nejdále je realizace průtahu Ostravou po Hrušov. Ve výstavbě je i část Bílovec - Ostrava a Hrušov - Bohumín. První část úseku z Lipníku nad Bečvou do Bělotína se začne stavět letos na podzim.